Masterclass Glenmorangie en Ardbeg

Op Maandag 13 Oktober 2014 organiseerde Moët Hennessy Nederland een masterclass van 2 Whisky merken die zij in de portofolio hebben. Deze merken zij Glenmorangie en Ardbeg. Deze masterclass werdt door Moët Hennessy georganiseerd bij Kasteeltje Hattem in Roermond. Wij hadden hier ook een uitnodiging voor gekregen om ons door de Brand Ambasador die uit Schotland was over gekomen bij te laten praten. Bryony MacIntyre, is naast deze functie ook nog als laborante voor beide merken Actief. Het beloofde dan ook een mooie middag te worden.
Het was een klein select gezelschap welke waren uitgenodigd om aan deze middag deel te nemen en te luisteren en te proeven van deze mooie whisky’s. Bryony startte de middag met een stukje geschiedenis en hoe de distilleerderij in zijn werk gaat. Dat ze bijvoorbeeld zijn gestart met 2 distileer ketels en dat ze er nu 12 hebben, maar ook dat deze 12 exact hetzelfde zijn als de eerste 2 iedere deuk en kras wordt hier in na gemaakt om steeds hetzelfde product te kunnen maken. Ook gebruiken ze hard water terwijl de meeste juist zacht water gebruiken. Nog een verschil is dat zij de vaten maar 2 keer gebruiken en dat het allemaal bourbon vaten zijn. Met uitzondering van de finisches welke zij aan de bepaalde whisky’s geven.

Hierna werd er een mooie lijn whisky’s geproefd namelijk.
Glenmorangie, The Original, 10 years
Glenmorangie, The Lasanta, 12 years Olorosso Cask Finish
Glenmorangie, Quinta Ruban, 12 years Port Cask Finish
Glenmorangie, The Necar d’Or, 12 years Sauterness Cask Finish
Glenmorangie, 18 years
Glenmorangie, Signet
Ardbeg, 10 years

Deze middag hebben we weer een mooie indruk gekregen over wat deze whisky’s ons en u te bieden hebben. Ook het verhaal wat met zo’n typische Islay accent wordt verteld heeft er mee voor gezorgd dat het een leuke en leerzame maandag middag was. We kregen van een collega slijter de tip om bij de Signet eens veel water te doen. Normaal druppelen we er wel eens wat water bij, maar nu deden we er 2 twee volle pipetten bij. De whisky werd totaal anders, er kwamen tonen van Tiramisu vrij, terwijl eerst de nadruk op bittere chocolade en koffie lag.

De proefnotities kunt u vinden bij de desbetreffende whisky.

Hartelijk dank aan,
Bryony MacIntyre, Brand Ambasador.
John Roep, Rayon Manager, Moët Hennessy.
Marjolein van Vleuten, Accountmanager Gastronomie, Moët Hennessy.

img-0008.jpg

img-0003.jpg

img-0002.jpg

img-0014.jpg

Comments (0)

No comments at this moment
Product toegevoegd aan verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking